Dag 3, Min dag

Tur att det här inlägget kom en vettig dag då jag faktiskt har gjort något :)

Idag har jag först firat Mollies födelsedag i morse med sång, paket och lite frukost, sen åkte vi till Skövde och lämnade in Golfen på fordonsservice - nytt slutrör och bakdämpare skulle den få - och så ny startmotor och ev. nya bromsar beroende på vad de säger på besiktningen imorgon. Bakdämparen och avgasröret lossnade ju i förra veckan, det behövde lagas förra året vid besikningen och dessutom så hade vi nu fått ett hål i bakdämparen eftersom den rostat. Bakdämparen för er som inte vet det är den bakersta av ljuddämpar-delarna och består mer eller mindre av en låda av plåt.

Sen åkte vi i alla fall till Hemglass och vaxade två glassbilar till och tvättade av miniglassbilen. Vi har nu vaxat alla de ordinarie glassbilarna i Skövde, vilket är 6 stycken - plus att vi har tvättat miniglassbilen, vilket är en liten Opel Combo som mest används som fraktbil när det ska flyttas glassboxar etc.

Vaxningen av miniglassbilen hanns däremot inte med för sen kom Anneli, Rebecca, Christoffer och Mollie, vi fikade, sen åkte vi in till bion och tittade på Narnia, på väg tillbaka till bilen så träffade jag Jonas som jag inte har träffat sen balen typ och då hann vi knappt hälsa. Men vi hann i alla fall få mat, för det första vi gjorde var att åka till Alpina - jag saknar Alpinas pizzor av typ hela min mage ;)

Sen åkte vi och tittade på det nya avgasröret - som nu var fastsatt på bilen, aweosome - den hade dessutom fått en ny startmotor installerad och nu skulle den bara in på besiktning imorgon bitti och så hoppas vi att den går igenom :D Efter det åkte vi hem och nu sitter vi här i soffan hos Tommys föräldrar och tittar på TV.

Nu ska vi slappa ett tag, vet inte alls vad vi har för planer ikväll faktiskt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0