Diet dag 3.

Nu har vi fått ett nytt batteri i vågen - vägde mig förut - men eftersom det var eftermiddag och sådär så vet jag inte hur "vettig" den siffran är.

I alla fall - Idag har jag inte ätit någon shake alls - det blev lite yoghurt till frukost (35kcal/dl), sen blev det en räksallad till lunch, lite mindre sallad än förra gången, så jag gissar på typ 75kcal på den (tog bland annat bort paprikan, och den var ju en hyfsat stor del - plus att det övriga var av mindre mängd) plus räkorna på ungefär 70kcal, sen nu till middag så provade jag en köttfärssoppa som jag hittade recept på för ett par veckor sedan.

Soppan hade enligt receptet 238kcal/portion - jag åt en portion + en macka (det såg så gott ut...), säg att mackan låg på 100kcal (vilket den inte gjorde - vi vägde en macka igår, men jag kommer inte ihåg exakt vad vi fick fram...) i så fall har jag idag fått i mig runt 600kcal, vilket känns ganska rimligt givet den smala middagen.

Dessutom har jag idag gått från skolan och hem - en promenad på ungefär 30 minuter i nästan konstant uppförsbacke. Det förbrukar ungefär 195kcal.

Dessutom åkte vi och köpte Zumba fitness till Kinectet som Tommy fick i födelsedagspresent igår. 10 minuter med det och jag var jättesvettig - så om jag kör det i en halvtimme/timme ett par gånger i veckan så ska jag nog bli snygg jag med xD Roligt var det också.. även om det var svårt som f*n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0