Hemligheter, hem och hemlängtan.

Mitt liv består av så himla många olika delar att jag ibland blir väldigt förvirrad över det. Den senaste veckan har varit sån.

Dels har jag en massa hemligheter som hela jag nästan spricker av att inte få berätta, men jag vill ju att det ska bli en överraskning sen när allt är klart... Detta resulterar i att jag sitter hemma med datorn och fnittrar för mig själv i mina planer, inte ens Tommy vet riktigt vad jag håller på med - och det finns inte många saker som är sånna.

Hem - hem hem hem, jag älskar vårat hem, just för att det är vårat. Men nu det senaste har det blivit lite för mycket hem - det är hem hela tiden, med tentaplugg och inte så mycket annat alls. Jag stressar dagarna igenom, helt utan anledning. Jag vet inte varför. Eller jo, för att jag nu har tre tentor på en vecka - varav en är en omtenta som jag verkligen verkligen verkligen vill klara, men det är ju inte säkert att jag gör det direkt... Men jag ska göra så gott jag bara kan!

Och så hemlängtan, inte riktig hemlängtan då - eftersom hem är här, i våran fina fina lägenhet - utan hem till allt som var, när saker inte var på allvar, när man kunde göra lite som man kände för och allt löste sig i slutändan ändå, när lärarna visste vad man hette och när man faktiskt hade någon att fråga om hjälp. Jag saknar att vara stressad över ingenting, det är så otroligt mycket skönare än att faktiskt stressa över någonting.

Klockan är väldigt mycket nu, jag borde egentligen sova. Klockan 8 imorgon ska jag befinna mig i Kopparlunden för tenta i DOA (Datastrukturer, algoritmer och programkonstruktion), på torsdag (samma tid och plats) så har jag tenta i Mekanik I och sen på måndag är det omtenta i Diskret matematik. Tre tentor, tre tentor som ska bli godkända. DOAn är den jag är minst orolig för i alla fall, alltid något ;)

För övrigt så har vi fått lite ordning på vår sommar nu, om två veckor ska vi fira morfar i Karlsborg, helgen efter det är det midsommar hos Tommys familj, typ två veckor efter det är det finlandskryssning och sen någongång så ska jag hinna ta körkort. Dessutom ska jag hinna jobba tre veckor. Och så ska jag vila, massor, verkligen massor ska jag vila så att jag pallar ett läsår till. Snart är det bara fyra år kvar! Helt galet!

Kommentarer
Postat av: Melinda - mamma till Julia

Jag såg det på wikipedia, men jag orkade inte skriva hela! ;) Den filmen är rätt.. speciell!

2011-06-09 @ 21:59:13
URL: http://melindaochjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0