KÖRKORT!

Då har jag fått ett körkort dåva!

Det gick bra, jag kan ju köra bil! Jag fick köra ut på cityringen, upp förbi skolan, genom rondellen, rakt fram på 70-sträckan, vänster i rondellen. In i området där, parkera, köra iväg, ut på någon annan väg, motorvägen, av motorvägen, ner på en liten "landsväg" och sen tillbaka till trafikverket.

Han hade bara en sak att prata om, det var en bil som kom in bakom mig i en rondell - att folk inte tar hänsyn till att man kör långsamt genom rondellen, utan de kör i sin hastighet och sen lägger de sig i röven på en och tutar. (Detta hände inte på uppkörningen, men det kom en bil som körde väldigt nära, men han tutade inte och så) Dock gjorde jag inget fel, utan det var mer ett råd han ville skicka med mig, så att jag vet att de gärna gör så i Västerås - vilket jag ju inte är helt van i och med att jag inte kommer härifrån.


Aja,  jag klarade det med bravur. Inte en enda liten anmärkning, ingenting! Världens gladaste tjej idag tror jag - tack vare världens bästa körskola!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat :)

2011-09-13 @ 17:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0