jul, jul, strålande jul.

Snart är det jul. Men först ska jag berätta vad jag gjorde igår.

Var ju som sagt i göteborg (se inlägg från igår) och så. Sen åkte jag och Marielle till Liseberg för att köpa tunnbröd och gå runt och titta lite. Jag sms:ade David (Dagson) och sa att jag inte hann träffa honom. Han svarade att det var synd och sen var det inte mer med det. En timme senare, när vi satt på spårvagnen på väg till Lagerhaus så fick jag ett nytt sms där han undrade om jag var kvar i Göteborg och om jag hann träffa honom. Jag gav med mig och träffade honom senare. Det var roligt. Weronica tycker om David, hur otroligt det än låter. Skulle ha träffat Peter också, men det blev inte riktigt så. Jag saknar honom, massor. Men på tal om att sakna, jag saknar Mikko också (som om folk hade missat det). På tåget hem så tänkte jag på en annan sak, eller tänkte och tänkte.. Jag hamnade mitt emot två snubbar som pluggade på högskolan. Den ena pluggade tekniskt basår och den andra pluggade till arkitekt. Brukar inte folk som ska bli arkitekter vara nått sånär intelligenta? Jag menar det krävs 19.7 för att komma in på högskolan för att bli arkitekt. Men han var så dum så det fanns inte. Även om han hade stora glasögon och såg allmänt nörd-smart ut så var han blåstare än blåstast ^^ Gosh vad trött jag blir på sånna människor. Jag kanske bara har fördommar, men jag satt på tåget en halvtimme (pappa hämtade mig och Marielle i Alingsås) och på den halvtimman så hann han berätta för sin kompis att det inte var klokt att Sveriges dyraste film någonsin (Arn) skulle ha galapremiär klockan 12 på dagen! I Habo av alla ställen! Trodde han på det själv liksom? Vem som helst som har gått förbi en tidning i veckan måste ju ha läst om premiären i skara i tidningen... trodde jag i alla fall. Sen satt han och hans kompis och pratade om när de satt fast med tåget för att tåget framför hade kört på en älg och gått sönder. "Men asså, ett tåg kan ju inte gå sönder av en liten sketen älg?" hur små trodde han att älgar är egentligen? Dumma unge.

Förlåt, men korkade människor stör mig. Speciellt  när de har lyckats komma in på utbildningar jag hade velat gått om jag hade kunnat. I suck.

Kommentarer
Postat av: Milja

Hahahahahhahahahahahaha *död*

2007-12-22 @ 10:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0