vad är det som händer?

Vad händer egentligen i en människa när dina falska tankar kommer ur din mun? När tankarna blir verklighet. Det är då vi sårar människor, det är då vi stänger inne deras underbara personligheter i sina kroppar, det är då de blir fast. Fast i ett mönster av sätt att dölja sig. Sätt att bli som oss. Jag vill inte fånga människor, förlåt för att jag sårar. Jag vill inte. JAG VILL VERKLIGEN INTE! Jag vill inte sitta där och se på medans vi, människor, trycker ned andra, av samma sort, människor, till en nivå när de är beredda att göra vad som helst för att slippa kallas människor. Jag trodde att livet gick ut på att få så många som möjligt att tycka om en, att få vänner, men jag hade nog fel. Det enda livet, detta hemska påfund, idag går ut på är att såra människor, trycka ned dem tills de är för rädda, för instängda för att kunna protestera. När de inte längre har viljan, hoppet, att kallas människor.

Då vill inte jag heller kallas människa.




"Watch your thoughts, they become words,
 watch your words, they become actions"

Kommentarer
Postat av: Jonas

Livet är inte alls något hemskt påfund.
Vet du inte att livet är det bästa som finns! :)
Och det går inte ut på att såra människor, vart har du fått det ifrån?
Om du inte vill sitta och titta på när människor trycker ner andra människor, så gör någonting åt det istället! :)

2007-05-17 @ 22:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0