bön.

Me like. Me not like. Det är typ allt jag har sagt idag. Jag gillar många saker, som det faktum att det är F1 på TV snart och att Raikkonen fortfarande har chans att vinna, eller att Hamilton kan vinna och göra historia. Det vore coolt. Jag gillar inte att Mikko åker i morgon och inte heller att jag inte kan vara där och säga hej då till honom. Jag vill också stå på flygplatsen och kyssa honom och säga att jag älskar honom. Men inte det inte. Jag ville be förut, men jag är inte så spontan av mig, så jag gör det nu i stället. Och jag tror att det är en bön som någon kanske behöver läsa (fråga inte varför, jag bara hoppas att jag ska hjälpa någon liten människa i min annars så kassa blogg)
Jesus, tack för att du finns där för oss och ser våra problem. Även om våra problem inte är jordens undergång så är de fortfarande problem, som kan bli större. Tack för att du hör våra böner och svarar på dem. Du vet vad jag behöver, vad alla behöver. Du hör vad vi ber om. Men idag tänker jag be om något annat, jag tänker be dig att låta din vilja ske, låta dig styra våra handlingar så att vi kan se DIN kärlek. Bara din kärlek, för att du älskar oss. Gud, hjälp oss älska varandra, som du älskar oss. Låt oss se barn som vi är djupt förälskade i i ögonen på våra fiender. Gud, jag ber dig.
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0