alkohol, sex, svordomar. Vad tycker gud?

Rubriken kommer ifrån en kommentar jag fick av en anonym kommentatör.. (haha kommentatör xD)

Först och främst - alkohol? Jag dricker inte alkohol. What so ever. Jag skrev om alkoholfritt jordgubbsvin. Jag är livrädd för alkohol. På fullt allvar, det finns ingenting som jag är så rädd för som alkohol och hur det påverkar människor. Jag tror inte att Gud har någonting emot alkohol, men jag har någonting emot alkohol.

Sex - Jag tror egentligen inte på sex före äktenskapet, men som jag vet att jag har skrvit tidigare så är frågan vart äktenskapet börjar. Jag tror att det är helt okej att ha sex innan man har gift sig, förutsatt att man håller sig till en person. När man har sex blir man en, precis som man blir i äktenskapet. Och att slita sönder någonting som Gud har förenat är ganska dumt, det gör ganska ont och är ganska korkat faktiskt. Därför är det ingenting jag rekomenderar. Jag mår fortfarande dåligt över vad jag har gjort innan jag träffade Mikko, jag kommer nog alltid må dåligt över det också.

Svordomar - Jag vet att jag svär, jag vet också att Gud inte tycker om det. Det här har också varit uppe i bloggen tidigare... Jag jobbar på det. Och i dagsläget är det ett av mina största problem med Gud. För att jag vet att jag måste göra någonting åt det. Jag tror att svordomar egentligen bryter ner människor jag vet att det bryter ner mig. Ändå svär jag. Det handlar nog om vanor, frestelser och att vi är människor. Framförallt det där sista. Att vi är människor. Det är ganska viktigt, om vi inte hade varit människor hade vi inte syndat. Då hade allting varit fine. Men nu är vi människor, vi är syndare, och vi måste arbeta mot synden.

We're not perfect, please don't blame us for not being perfect?
Jag måste be >.<
Återkommer strax

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0