Att ha mål i livet.

Att ha mål i livet tror jag är väldigt viktigt. Därför brukar jag sätta upp mål, för att jag vet att det fungerar för mig, det gör mig mer sporrad och hjälper mig att bli inspirerad till att göra vissa saker.

Några exempel på mål som jag har i mitt liv just nu skulle kunna vara:

  • Få över 100 000 juveler på king innan jul (uppnåddes medan jag skrev det här inlägget..)  
  • Gå ur gymnasiet med minst 17.5 i medel.
  • Komma in på Datavetenskapligt program med inriktning articifiell intelligens i västerås.

När jag uppnår ett mål blir jag glad, för jag tror aldrig att jag ska lyckas. Men att lyckas sporrar mig att fortsätta och försöka med nästa mål. Det är bra. Det är så man lyckas med saker här i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0