Folk i allmänhet.

Seriöst. Nu har det gått för långt.
Jag kom till farmor lagom till klockan 10 i morse. Vi skulle in till stan och handla och sen skulle vi julpynta. Sagt och gjort. In till stan. Apoteket (jag hittade en 10:a där..), sen till Kvantum för att handla mat, sen till blomsteraffären för att köpa blommor att sätta i en speciell julkruka vi har.
Det gick bra. Sen skulle vi fika. Det var inte så svårt det heller.

Det var sen allt det jobbiga började. Pynta. Min farmor har en förträngning i ryggen, vilket gör att hon har ont i sitt ena ben, sen hon fick veta vad det var så har det blivit så synd om henne, men hon vägrar operera det, trots att läkarna har sagt att hon borde.. I alla fall. Julsakerna fanns i källaren. Allt skulle upp på första våningen. Och farmor orkade ju inte med sitt onda ben, så jag fick springa. Många gånger. På tre timmar gjorde jag inget annat än att springa upp och ner och hämta saker. Tillslut var allt uppe. Då skulle jag pynta, för farmor orkade ju inte, så jag började med tomtarna (vi har en bänk som varje jul svämmar över med tomtar..), jag satte mig på en stol och satte upp tomtarna. När jag var klar satt jag still i säkert en minut. Då kom farmor (som hade suttit och druckit kaffe och stickat hela tiden) och påpekade att jag kunde ju inte sitta där hela tiden. Sen fick jag flänga runt i typ en timme till innan vi gjorde mat. Sen fick jag betalt (300kr) och sen fick jag gå hem.

Seriöst. Visst, hon har haft en jobbig höst, men GAH. Hon kan inte köra med mig bara för att hon är äldre än mig.. Det är inte rättvist..

Okej. Jag är sur för en rad andra saker också. Men det är okej. För snart är det jul, sen är det lördag, och då är det bara en vecka kvar, och sen är det nyår, och sen ska vi fira Stinas födelsedag, och sen åker jag :D:D <3

Jag saknar min babe <//3 (Förlåt för allt dumt jag säger älskling..)

Kommentarer
Postat av: Maria

Mkt bra blogg

2008-12-23 @ 19:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0