Random glädjande händelser.

Jag fick brev idag. Det gjorde mig glad. Men jag vet inte vem det kom ifrån.
Men glad blev jag.

I brevet, som för övrigt var en sån där lite tjockare påse *inte komma på vad det heter* och i den låg det sånt där papper som man brukar slå in ömtåliga saker. Det satt en lapp på, skriven på dator, där det stod: "Från en anonym vän" (eventuellt något god jul och kram eller något sånt också..) Innuti papperet så låg en skyddsängel med en lapp (som den ska stå på för att laddas xD) där det stod vad den var bra för typ..
Det var jättegulligt och gjorde mig glad. Och det är ju liksom vad julen handlar om, att göra människor glad. Jag funderar bara på vad personen som skickade den får ut av det.. Jag skulle också kunna tänka mig att göra något sådant, men fortfarande, det måste ju vara ganska enerverande att liksom att hoppas att personen som man skickade till blev glad. Eller vem vet, egentligen kanske jag känner personen, fast den inte vill erkänna det. Den kanske läser bloggen, den kanske sitter och skrattar åt mig medan den läser det här...Okej, jag ska inte vara paranoid nu.. xD

Nu ska jag göra julgodis istället..

Kommentarer
Postat av: t

men måste man få ut nåt av det då? kan det inte vara tillräckligt att någon annan får ut något? en kvinna som var och snackade i kyrkan för ett tag sen berättade om en man som brukade ha "änglahyss" för sig - han typ betalade för en extra kaffe så nästa fick sin gratis och såna grejer, bara för att sprida lite glädje. vem som fick del av det, och hur den reagerade, var sekundärt. varför inte?

2008-12-18 @ 00:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0