Skillnaden mellan ensam och själv.

Blondinbella har frågestund. Jag skummade igenom lite av frågorna och hittade frågan "Vad tycker du är skillnaden mellan att vara ensam och att vara själv?". Det tyckte jag var en intressant fråga, eftersom det är en skillnad, men i slutändan betyder de samma sak. Så vad är då skillnaden.

Jag tror att ensam det är man när man inte har valt det själv. Alltså att när man ligger där i sin säng klockan 2 på natten och inte kan sova för att man är ensam och man önskar att någon var där hos en och tog hand om en. är man ensam. När man inte har valt det själv.

Själv däremot tror jag att man är när man själv har valt det. När man har sagt till allt och alla att lämna en ifred och inte störa.

Men då kommer den intressanta frågan. På ett bibelstudium jag var på för typ två år sen kanske, eventuellt tre, så sa en man (vi nämner inga namn här..), som höll i bibelstudiumet, att "vi har rätt till den ensamhet vi väljer själva" Då är frågan. Om vi väljer att vara själva, är det då verkligen ensamhet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0