Bloggar.

Läste lite bloggar för en stund sen, och det slog mig att ibland ger det nog en själv mer att läsa någon annans blogg än det gav personen som skrev det att skriva det. För man själv har ju ändå tankarna i huvudet. Jag skriver blogg för att jag vill få ordning på mina tankar, vilket jag faktiskt får, även om det inte märks på bloggen kanske. Men i alla fall, jag läste en viss persons blogg. Inlägget bestod av en rad text. En liten enkel rad text. Där det stod. "Det är ungefär hit man kommer till slut." Och då slog det mig att alla kommer hamna på ett och samma ställe till slut. I kapellet på Sundsvik. Och där kommer Gud sitta och skicka folk till djävulen, djävulen kommer att stå där och säga att alla som har kommit dit är hans. För alla har ju syndat. Men sen kommer Jesus komma in. I vita kläder kommer Jesus komma in i kapellet och bjuda med oss in i himelen. Eftersom han dog för oss alla på korset. Förstår du det här?  Troligtvis gör du inte det. Men jag förstår, det är nämnligen meningen att vi alla ska stå inför Guds tron på den yttersta dagen och han skall dömma oss alla. Det intressanta i det här sammanhanget är då att de som inte tror på Honom faktiskt kommer bli tagna av Djävulen. Sure, det låter inte så skrämmande nu, men vi fick gå in i himelen den där natten, och jag lovar, det var underbart. I alla fall om man jämnför med det vi kom ifrån, helvetet, som var ett enda virrvarr av ondskefulla varelser och människor som sprang omkring och försökte döda oss. Jag vill inte gå ut dit igen. Och jag vill inte skicka ut någon annan dit heller. Ingen människa i världen förtjänar det. Jag är inte jätte snäll och trevlig alltid, och jag gör inte alltid det som är rätt, men hey, det är det som gör mig till människa. Jag önskar att jag var en bättre människa och att jag älskade mer och allt det där, men just nu går inte det. Jag ska, det ska jag verkligen. För hoppningsvis så kan jag få med mig någon, men en vacker dag så ska jag ut och göra något vettigt. Den där bussen liksom (många som inte fattar nu, men whatever) det är en asbra idé, men jag är så jävla negativ så jag vågar inte hoppas att vi faktiskt kommer göra det. JAG HATAR MIN NEGATIVITET!!!!


För övrigt så handlar det där med kapellet på Sundsvik om en nattspårning en gång för typ två och ett halvt år sedan..

Herre bevara oss, ta hand om oss, hjälp oss. Vi behöver dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0