Distansförhållanden .

Okej, skolan började som sagt idag. Känndes okej. Men ändå inte. Visst, tillbaka till gamla mönster och så, men ändå. Jag behöver få ordning på min dygnsrytm. Kommer ta ett tag. Jag lovar. Skyller på Mikkos jobb. Hans chef är dum. (För övrigt heter det chef som i chäf och inte chef som vissa säger ^^.) Tror han heter Jerry, men jag kan ha jätte fel. Det är hans fel i alla fall, han hindrar mig från att prata med Mikko. Och jag klarar inte det. Helst inte en sekund utan honom (Mikko, inte chefen), men jag klarar definitivt inte en hel dag. Saknar honom som jag vet inte vad. Distansförhållanden suger. Balle. Seriöst. Jag hatar det. Folk som inte har haft ett distansförhållande säger "men så jobbigt kan det väl inte vara?" Eh, jo, tänk för att det kan det! Liksom, bara för att du kan träffa personen du älskar mest i hela världen varje dag så brukar man "tröttna" efter ett tag, okej, inte tröttna som i att inte tycka om mer, utan tröttna som i att klara sig utan en dag, och om man då "tröttnar" så känns inte en dag så jobbig. Men om man får varannan helg tillsammans så blir varje sekund man har tillsammans så mycket värdefullare. Och att då få ett par timmar i telefon per kväll ger också en hel del, att bara höra personens röst kan göra en hög. Jag vet inte hur det är för alla andra, men Mikkos röst har en lugnande effekt på mig. (För övrigt därför jag ringer dig mitt i natten ibland, och den där kvällen (fredag?))

Jag vet inte vad jag svamlar om egentligen. Att jag hatar distansförhållanden. Det gör jag verkligen, just nu i alla fall, jag menar, jag är så fruktansvärt ensam just nu. Känner mig typ ensammast i världen och vill inget hellre än att du skulle vara här bredvid mig (ja Mikko, ingen annan...). Men på ett sätt är jag glad för att vi inte bor så nära varandra, eftersom det gör de där dagarna så värdefulla. Och hellre att jag får träffa dig 6 dagar i månaden än ingen. Hellre att jag kan prata med dig i telefon än att jag inte kan prata med dig alls. Men just nu hatar jag distansförhållanden. Hatar, verkligen hatar HATAR HATAR.

Cut i armen.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0