Lördag.

Det är lördag idag. Mer är det inte med det. Klockan 15.35 visar tv 4 döda poeters sällskap. Filmen som någon en gång i tiden kallade "filmen som gjorde ett försök att vara sofistikerad". Jag skiter i hur sofistikerad den är, jag skiter i om den egentligen inte är sofistikerad, jag skiter i om den är sofistikerad också. Jag tycker om den. Jag tycker om den för att den när jag har sett den alltid fått mig att inse något.

När vi ändå pratar film så kan jag ju påepka att vi såg en bra film i kyrkan igår. The Ultimate Gift hette den. Den var massa bra. Men jag blir så knäkt. Jag ska inte avslöja hela sanningen men en del handlade i alla fall om att ha en dröm. Jag vill också ha en dröm, jag vill också låta mig själv drömma. Men gör jag det? Nej, det gör jag inte. Folk brukar fråga vad jag vill göra med mitt liv, men jag har aldrig någon aning om vad jag vill göra. Alla andra har drömmar. Folk vill bli läkare och arkitekter, folk vill joina militären eller bli vetrinärer. Men vad vill jag göra? Jag har fått för mig att jag vill bli lärare, men nej.. 
 

  1.  Jag passar inte som lärare - jag är sämst på att förklara
  2.  Jag är inte bra nog för att bli lärare
  3.  Lärare ska kunna inspirera, jag kan bara såga folk.
  4. Jag skulle inte vara rättvis och då skulle folk inte tycka om mig.

Om ni känner mig så vet ni att jag tycker väldigt mycket om mina gamla lärare, typ Britt, Johan, Anna och Annica, jag vill bli som de. De har aldrig varit orättvisa, inte mot mig i alla fall. Men det kanske inte alla håller med mig om. Aja, alla andra brukar ha en dröm som de har haft hela livet. På riktigt liksom. Men jag har aldrig haft en sån dröm. Eller jo, jag vill köra en F1 bil någon gång i mitt liv, men det är inte samma sak. Det är inte något jag vill göra resten av mitt liv. Jag vill hjälpa människor, jag vill bli kristen på riktigt. På riktigt riktigt. Så mycket på riktigt att jag har sållt allt jag äger och gett det till de fattiga. Så mycket att jag har lyckats med något i världen. Så att någon kommer komma ihåg mig.

Jesus, döda min egoism, gör mig till ditt verktyg. Använd mig. Idag och imorgon. Idag och föralltid. Visa mig de gåvor du har gett  mig, visa mig vad du har planerat för mitt liv. Plantera ett frö i mitt sinne som kan växa till en dröm i mina tankar. Gud tack för att du älskar oss människor, även om vi är själviska och onda. Jesus förlåt mig mina synder, förlåt alla andras människors synder. Hjälp mig försöka låta bli att synda. Hjälp mig bli en bättre människa. Jag kan inte formulera mig längre, förlåt. Förlåt, förlåt, FÖRLÅT.
Amen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0