nyårslöften.

Well, jag ska inte lägga upp en lista på alla mina nyårslöften, inte heller en lista på alla nyårslöften jag inte har. Andledningen till att jag inte lägger upp en lista på mina nyårslöften är att jag inte orkar med att alla ska veta att jag har failat allt jag sagt att jag ska klara. Och andledningen till att jag inte skriver en lista på alla nyårslöften jag inte har är helt enkelt att den skulle bli förbannat långt och eftersom ni då skulle veta vad jag inte ska göra så vet ni också vad jag ska göra...

Det är faktiskt ingen som vet, inte ens Mikko. Jag orkar inte med folk som kommer titta snett på mig, folk som kommer skratta bakom ryggen på mig för att jag failar det. Och det vet jag att jag kommer göra. Det gör jag alltid, är det någon som någon gång faktiskt har hållt ett nyårslöfte? GAH. Det kommer störa mig att jag inte klarar det. Det kommer störa mig att jag inte kan klara en enda liten sak, när jag dessutom har ett helt jävla år på mig. Jag är kass. Jag vet ju det. Jag vet att jag är kass och att jag inte kan hålla det. Nej nu ska vi inte vara sånna...

Jag är visst bra, på massa saker. Jag har alltid varit duktig i skolan. Alltid. Ända sen i ettan när jag gjorde klart allt vi skulle göra och lite till, i trean kallade de mig för matematiskt underbarn och frågade om jag ville gå upp en klass. Ville jag det? Nej. Men det är okej. Jag har bra betyg och jag vet det. Men vad spelar det för roll när det enda resultatet av bra betyg är att folk ställer högre krav på en. Vilket är bra, eftersom jag vill nå upp till de där kraven, alltid, i allt.. Utom på saker där någon någon gång har sagt att jag är dålig. Jag fixar inte att folk, helt seriöst, säger att jag är dålig. Då lägger jag bara ned allt och skiter i det. Det är skillnad på att säga "Gud vad duktig du är som klarade det där, nu får du göra det här" och att säga "jaha, det dög inte att göra det där. gör det här då" det första inspirerar och det andra förstör för en. Men det fattar inte folk. DET stör mig.

Titta bara på min engelska, jag hade kunnat vara mycket bättre på engelska om mina lärare på mellanstadiet hade låtit mig göra något annat när jag var klar, men nu fick jag inte det. Och då lärde jag mig inget nytt, och då slutade jag anstränga mig. Visst, jag kämpade för mitt MVG i våras, i alla fall lite. Men sen kom Dima och sa att han hade problem med att förstå min engelska. *KRASH* Wero ligger på botten av engelska brunnen. Sånt gör mig rädd, kalla mig präktig (det är jag i alla fall så ni kan lika gärna påpeka det) eller kalla mig dum (det är jag också, så påpeka för all del det också) men det hjälper inte. Ge mig Anna, hon fick mig att känna mig duktig (för er som inte vet det så är Anna min gamla sv/en lärare från högstadiet) hon fick  mig att tro på mig själv. Lärarna gör inte sånt längre. Lärarna verkar vara nöjda med att man får ett G. Men jag är inte nöjd med ett G. Inte alls.

Nej, det handlar inte om mina engelska betyg, det handlar om andra saker, personliga saker, men det spelar ingen roll. För principen är samma. Redan på dagis sa folk till mig att jag var dålig, hur ska jag kunna ändra på det nu?

inspirera mig.

Kommentarer
Postat av: Milja xD

Jag tycker i alla fall inte att du är dålig, faktum är att jag tycker att du är skitbra .__. Du gör de sakerna du vill göra och du gör det bra. Titta bara på Ukraina till exempel. Du insåg att du ville åka och du åkte och det är awesome, riktigt bra ^___^ Du kan klara precis allt du vill klara av, det gäller bara att se förbi sig själv. Fast ja, vem är jag som ska tala om att se förbi sig själv när jag inte kan göra det själv xD Haha, men jag suger och du suger inte lika mycket, okej? x] I alla fall xD Du kanske inte har märkt det själv, men faktum är att din optimism aldrig dör, även om du klagar som fan xP Om du misslyckas så försöker du igen tills du klarar det och det är väl en bra sak, eller vad säger du? xD Du är bättre än du tror och ja, jag vet att det är svårt att se det. Det är ju faktiskt skillnad på att veta att man är bra och tro på det xD ANYWAY xD Jesus älskar dig och jag vet (och tror) att du kommer att gå långt i livet :] ...Ordspya, BOH YEAH!(Y)

2008-01-02 @ 19:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0