Jobba.

Jobbet idag asså <3

Vi började på morgonen och tog upp patienter. Allt gick bra tills vi kom till våran nya patient som vägrade gå upp, så han fick sin frukost i sängen. Fine liksom. Men sen en halvtimme senare så skulle han ha en sup. Sen en liten stund senare skulle han gå på toa, men han ville inte gå upp ur sängen. Så det tog en timme för de andra (vi är tre som jobbar och han tas upp med bälte och det får inte jag göra..) att få upp honom, få honom till toaletten och sedan ta tillbaka honom. Hela tiden skrek han "Jesus hjälp mig". Under tiden så åt alla andra frukost (jag matade två och en halv av de fem jag kunde ge frukost). Mitt i all kalabalik så ringde frisören också och sa att hon fått ett återbud, så hon kom direkt och klippte en annan patient (som när hon ringde fortfarande låg i sängen).  

Normalt sett fikar vi (personalen) vid 10-10:30 någon gång. Vi fick inget kaffe förrens 11:30 idag. Det var segt. Jag gillar fikapauser. Jag får betalt för dem också <3

Aja, kommer ett inlägg om mitt träningspass om en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0