Naturkunskapen ska göras.

Jag måste göra bajs skit naturkunskapen. Men jag kan inte koncentrera mig. Jag är grymt nervös och hoppas verkligen att det är okej. Gah. Lugna ner mig någon?

För övrigt hittade jag mig själv på knä inne på toaletten förut, jag bad. Men det hjälper ju inte. Jag känner mig grymt övergiven just nu. Eli, Eli, lema sabachtani? (vilket betyder; Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig?)  

Gud. Det här är inte roligt. Jag hoppas att du fattar det snart. Jag vet att jag slängde iväg nån halvskum bön i förra veckan. Men det här är fortfarande inte roligt...Jag blir arg. Något så fruktansvärt arg. Jag kommer seriöst inte orka det här. Jag kommer bryta ihop totalt och allt kommer gå åt helvete. Förstår du inte det? Jag är inte mogen för det här. Herre hjälp mig. Herre hjälp mig nu! Jag klarar mig inte utan dig. Förstå mig. Hör min bön. Gud jag ber dig. Nu när tårarna bränner bakom mina ögon, Gud, hjälp mig. Jag vet inte vad jag ska säga mer. Jag kan inte säga mer. Hjälp mig. Förstå min ångest. Förstå min rädsla. Jag vet att du förstår. Jag vet att du hör mig. Men jag förstår inte dina svar. Ge mig ett tydligt svar. Gärna ett svar som innebär att jag slipper det här. Jag är inte mogen för det. Min tro klarar inte det här Gud. Jag kommer tro att du lämnat mig, jag kommer tro att du inte älskar mig, jag kommer tro att du aldrig har älskat mig. Jag vill inte det. Jag älskar dig. Men jag älskar inte det du gör just nu. Förlåt.

Förlåt alla fel jag har gjort idag. Alla fel jag kommer göra imorgon. Alla fel jag gjorde igår. Jesus förlåt  mig. Låt mig få börja om. Ge mig det nya livet. Låt mig börja om. Jag har sagt så länge att jag vill börja om, glömma allt gammalt, ge mig den möjligheten nu efter det här. Så vi kan stryka ett streck över allt som varit, bara glömma det. Jag ber dig. Låt oss glömma. Låt oss bli förlåtna.
Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0