Angel.

Det står en ängel på min hylla. Det är ett kort egentligen, ett målat kort. Det är den där ängeln ni vet. Den man brukar ha på bokmärken. Egentligen kanske det är en kerub, eller jag vet inte. Ängel som ängel liksom. I alla fall så fick jag det där kortet, och ett annat kort med en egentligen mycket finare ängel som jag tycker är för fin för att jag ska vilja göra något med den av Miljas mamma när vi var i Finland i sommras. På baksidan av bokmärks-kortet står det en bön, en bön som jag har lärt mig uttantill och ber när jag är rädd. Det gör mig trygg. Tänkte att jag skulle skriva ner den här, den kanske kan hjälpa någon en vacker dag. Om inte annat är den fin.

Angel of God,
My guardian dear,
To whom His love commits me here;
Ever this day,
Be at my side,
To light and guard,
to rule and Guide.
Amen


Gud, jag är ett svin, jag är ingen bra människa även om jag känner mig så ibland. Just nu försöker jag övertala mig själv till att jag inte är lika dum som jag tror, bara för att skrev en bön som hjälper mig, för att den ska kunna hjälpa andra. Men en god gärning tar inte bort 1000 dåliga. Man kan inte se det så. Jag kan inte se det så. Det funkar inte för mig. Känns så falskt. Jesus, hjälp mig med skuldkänslorna jag har ibland. Skuldkänslorna jag har för alla dumma saker jag gör. Som att jag ljuger och håller på. Hycklare och idiot är vad jag är egentligen.
Jesus, jag är inte värd din kärlek.
Amen

Kommentarer
Postat av: t

i en delad mapp någonstans i cyberetern ligger en låt som heter all for you, med ett band som heter jonah33. lyssna på texten...

2008-03-26 @ 23:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0