Akut ultraljud.

Jag har ingen lust att skriva det här egentligen, men jag måste få klaga lite. Det kanske är ett rop på hjälp, men ja, jag behöver det. Be för mig?

I fredags var jag på vårdcentralen och klagade på att jag har haft ont i magen i en halv evighet (sen vecka 7). Läkaren jag träffade misstänkte att jag hade gallsten och beställde ett ultraljud, som jag skulle få inom en månad. Under lördagen så fick jag grymt ont i magen, jag kunde liksom inte ställa mig upp, jag hade svårt att andas och visste inte vad jag skulle göra. Efter att ha förnekat att vi behövde åka till sjukhuset en stund (typ en timme, en och en halv) så konstaterade jag att det inte blev bättre och vi åkte in. Jag fick två sprutor (en åt gågen) med smärtlindrande, men det hjälpte inte. Eftersom det inte hjälpte så skrev de in mig och jag fick sova en natt på sjukhuset. Jag fick fasta hela tiden och fick dropp. Dessutom så tog de massa blodprov och grejer. Det gjorde grymt ont.

Idag ska jag tillbaka till sjukhuset för att göra ett akut ultraljud (det som egentligen var en månads kö till, men nu är jag akutfall xD). Jag har fortfarande grymt ont och jag är livrädd. Och även om jag inte trodde att det här någonsin skulle hända så ber jag nu om eran hjälp. Be för mig? Be för att jag inte ska ha gallsten, jag pallar inte en operation. Men jag pallar inte att ha ont heller. Jag har aldrig haft såhär ont förut. Det gjorde inte ens såhär ont att bryta knät. Det gjorde inte såhär ont att bryta alla armarna tillsammans. Smärta.

Gud, gör vad du vill. Men låt mig slippa smärtan. Snälla Gud, låt mig slippa smärtan.
Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0