anorexia.

träffade en kompis när jag väntade på bussen förut. Hon var på väg in till stan och stannade och sa hej. Jag frågade vart hon skulle och hon och en annan kompis skulle hälsa på en av våra gemensamma kompisar på sjukhuset. "jaha" sa jag, "vad gör hon där?" när svaret blev att hon har anorexia och är inlagd på sjukhuset blev jag helt knäckt. Jag pratade med henne för ett par veckor sen och vi pratade om att gå ut och ta en fika liksom. Människor med anorexia fikar inte, eller?

Det känns lite skumt, för inte alls länge sedan misstänkte vi att en annan kompis (no names today) hade bulimi. Eller det kanske "vi" fortfarande gör, jag gör inte det. Jag litar på mina vänner. Så kanske jag inte ska säga. Men hon var sjuk, sen gick det ju liksom över. Det verkar helt annorlunda nu. Jag skiter i vad de andra tror, när jag får andledning att tro något kan jag också tro...

I alla fall så verkar det som att alla jag känner mår dåligt på ett eller annat sätt. Ätstörningar, depressioner, sjukdomar, you name it. Jag blir så ledsen. Vart är världen på väg? Jag vet inte.

Jesus, you know that I don't know what to do. You know that I struggle with my own problems and on top of all that I get my friends problems that at once seems so much more important than all of my problems. But I can't do anything before I've sorted out my own problems. Can I? I don't know, and my words can't express my feelings anymore. I'll let this song do it for me.

Lord I lift my friend to You.  I've done all that I know to do.  I lift my friend, to You.  Complicated circumstances  have clouded his view.  Lord I lift my friend up to You.   I fear that I won't have the words  that he needs to hear.  I pray for Your wisdom , oh God.  And a heart that's sincere.  And Lord I lift my friend up  to You.   Lord I lift my friend to You.  Though he's my best friend in the  world, I know he means much  more to You.  I want so much to help him, but  this is something he has to do.  Lord I lift my friend up to You.   There's a way that seems so right to him.  But You know where that leads.  He's becoming a puppet of the world.  Too blind to see the strings.  And Lord I lift my friend up to You.   Lord I lift my friend to You.  I've done all that I know to do.  I lift my friend, to You.
Amen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, mot dig antagligen. du är ju alltid deprimerad

2008-05-09 @ 15:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0