Lämna mig inte.

Jag förstår mig inte på dig. Jag förstår inte vilken egoistisk del i dig det är som vill bryta ner mig. Varför kan jag inte få vara lycklig? Det är som att du medvetet försöker ta bort mig från allt som gör mig lycklig. Jag blir världsmästare, du ger mig hemlängtan som skapar ett stort hål inom mig. Jag lyckas med min engelska uppsats, du tar min pojkvän ifrån mig. Jag ska börja misslyckas i skolan, jag ska faila allt annat jag gör. Gud, jag ska bli totalt värdelös. Får jag behålla honom då?

Hade jag inte varit så rädd så hade jag sagt till dig att om du nu vill att han ska flytta så sätt flygbiljetten i handen på honom då. Skicka iväg hans saker till Kanada. Men jag vågar inte Gud. Jag är livrädd för att du ska vilja att han åker. Du skrämmer mig, för första gången någonsin så är jag riktigt rädd för dig.

Jesus, förlåt om det är mitt fel, förlåt om det är jag som har gjort så att det blir såhär. Jag ska ändra på vad det nu är jag gör för fel, om du visar vad det är. Jag ska göra vad du vill. Vad du vill. Jag lovar. Förlåt mig. Snälla.

Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0