Love can change the world.

Sitter och tittar runt på lite saker i mitt rum. Kollade igenom min garderob förut och hittade tre klänningar som jag faktiskt kan använda. En är lite tveksam och en har på nått mysko vis fått rostfläckar på sig, men det går att fixa... Den tredje har jag på mig. Den ska jag lätt ha på mig i helgen om det är fint väder. :)

Men jag har tänkt på ett antal saker. Bland annat att "love can change the world". Mest för att min tröja med den texten hänger på min vägg. Men det är grymt sant. Jag menar vi människor så grymt duktiga på att bli arga på varandra, vi säger saker till varandra som vi inte alls menar osv. Och vet ni vad? Hade vi bara älskat varandra på det sätt som vi ska älska varandra på så hade det inte varit ett problem. Det hade gått jätte bra i alla fall och allt hade varit frid och fröjd. Men nu är det inte det. Och det gör mig ledsen...

Jesus, du vet att det skrämmer mig. Du vet att jag tappar tålamodet ibland och blir arg. Väldigt arg. Förlåt mig. Men just då verkar det som bästa utvägen. Hade jag inte varit ensam så hade jag aldrig blivit arg. Förlåt. Jesus det är inte meningen.
Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0