Om jag skulle göra en lista.

Jag har tänkt på en sak. I Gideoniternas nya testamentet (och säkert i massa andra Biblar också) så brukar det stå en lista med bibelord typ "I tider av sorg" och så står det 2 bibelverser eller nått.. Jag tänkte på hur en sån lista skulle bli om jag skulle göra den med låtar som jag har hört. Eller snarare som jag lyssnar på typ ibland, tror att jag ska göra en sån faktiskt. Men nu pratar vi kristna låtar. Och jag säger inte att låtarna ska få en att känna sig bättre, men de hjälper för mig i alla fall...

I tider av..
Ensamhet
One Thing That I Know - Jars of Clay
Hjälplöshet
Prayer For A Friend - Casting Crowns
Glädje
Who Is Like Our God - Skillet
När allt har gått fel
I Wish We'd All Been Ready - DC Talk
Tacksamhet
You Are My Hope - Skillet

Insåg att det är ganska väldigt tråkiga band, eller ja Skillet blir aldrig tråkigt, inte heller Casting Crowns. DC Talk börjar bli bättre nu igen (jag tröttnade ett tag) Och Jars of Clay har jag en låt med, och den lyssnar jag på.. ibland xD


, jag vet inte om det där ger någon något.. men det gav mig något att skriva ihop den så :D

Ni får gärna hojta till om det ger er något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0