Svartsjuka.

Jag vet inte om det bara är svartsjuka men jag blir så trött ibland. Vi bara sitter där och snackar om hur fula eller dåliga eller whatever våra vänner är. Och sen anser vi att det är okej, eller gör vi det? Det känns som att vi inte ens bryr oss. Visst, jag vet att vi säkert inte menar något ont och även om vi säger att den och den är ful så innebär ju inte det är det över huvud taget är viktigt. Men i alla fall? Det är ju allt annat än uppbyggande. Jag har sagt förut att jag ska sluta snacka skit om folk, men inte gör jag det för det. Jag fortsätter i alla fall. Jag blir arg på mig själv och andra. Men jag säger inget, jag gör inget. Jag är nog världens största hycklare.

Jesus. Jag vet att jag hycklar, jag vet att jag gör fel. Jag vet att jag failar med det mesta jag gör. Jag vet att jag kanske borde göra vettigare saker, att jag borde säga ifrån. Men rädslan gör att jag låter bli. Som i Tokyo, du vet att jag inte tyckte om det, men jag gjorde det i alla fall. Jag hatar mig själv. Jag är så jävla dum. Så jävla korkad. Hata mig. Jag vet att Tomas hade rätt Gud, att vi gör fel, gång på gång på gång. Men att du förlåter oss. Och du förlåter oss även om du vet att vi kommer faila igen, även om du vet att vi kommer göra om samma misstag. Men du förlåter oss. Precis som du väckte Lasaros från det döda. Du gjorde det av kärlek, inget annat, och det är av kärlek du förlåter oss. Du tror inte att vi inte ska göra om det, du vet att vi kommer göra om det, men du förlåter oss ändå. Du hjälper oss upp. Men som det är nu så tror jag inte att människor kan se kärlek i mina ögon, jag tror att de ser egoism och misslyckande. Förlåt mig för det, förlåt. Jag försöker.
Tack gode Gud för Tetris. Tack gode Gud för vänner. Tack gode Gud för internet. Jag älskar dig.
Amen.

Kommentarer
Postat av: EmSKywalker

You said it all!

2008-05-06 @ 13:04:45
URL: http://emmeluttan.blogg.se
Postat av: Sannah

Vill du ha en ny design? Tycker du om designen i inlägget på min blogg? Kika in och skriv en kommentar så kanske just du får den! :)

2008-05-06 @ 13:05:12
URL: http://saanzil.blogg.se
Postat av: Anonym

Gillar din blogg.

Kolla gärna in min.

Take care (:

2008-05-06 @ 13:09:52
URL: http://beautyangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0