Halal-tv.

Sitter och tittar på halal-tv i brist på annat. Det är ganska intressant egentligen. Men jag förstår inte riktigt. Jag menar. När tre muslimska tjejer står och säger till Bingo (ni vet, Bingo dah photographer) att han borde ändra på sina ideal är coola. Det bara är så. Men sen tycker jag personligen att de kanske borde fokusera på lite andra saker,  men en muslimsk bild av världen tycker jag personligen är intressant i alla fall.

Jag vet inte riktigt vad jag ska anse. Men jag tycker om att de har en positiv syn och att de inte klagar så mycket, utan faktiskt försöker göra något åt det. Även om jag inte har samma åsikter som dem så håller jag med till viss del. Programmet är slut nu, och en av tjejerna sa något i slutet om att Sverige påstås vara ett fritt land där man får se ut som man vill, men att man inte får det på grund av alla ideal. Och ja. Nu håller jag med. På riktigt. Precis det brukar jag känna, alldeles för ofta. Jag är liksom rädd för att göra vissa saker, för att jag inte vet hur omgivningen ska reagera. Och det är kallar inte jag frihet, även om jag får så kan jag inte. Och det är precis lika illa.

Jag tror jag vet vad jag ska göra som projektarbete nu. (Det är typ samma idé som den förra, men med en annan "grej".. this is gonna be fuuuuuuuun :D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0