Att komma hem till något? - eller kanske bara från något.

Jag är hemma igen. Unizon och Frizon var trevligt. Jag gillade båda två massor, men på olika sätt och av olika anledningar.

Sammanfattningsvis så bestod unizon av halvkasst väder, brottning och en väldans massa trevliga människor. Människorna och brottningen gjorde nog lägret till det bästa unizon som jag har varit på. Mestadels för att jag fick släppa saker, som jag inte har kunnat släppa på evigheter (Gosh I love wrestling), men också för att Gud var där på ett mycket påtagligare sätt än jag har sett förut. Visst jag låg inte på knä i en lerpöl och bad, men jag såg vad han gör för människor, även om det skrämmer mig lite ibland.

Frizon å andra sidan bestod av en massa jobb med trevliga folk, vi skrattade och hade roligt när vi gjorde pastasallader. Dessutom så hann jag med att bli sjuk, vilket jag ser ingen som helst mening med, utom att jag fick åka hem och sova i en riktig säng (jag har nog ALDRIG sovit så gott i hela mitt liv). För övrigt så var frizon varmt och allmänt kick-ass. Jag träffade massa folk (till och med Mikkos kompisar), fick lära mig massa nya saker och jag fick se vad Gud kan änvända människor till. Och jag fick lära mig att ge upp lite till. VICTORY!

Anyhow, det ägde, även om jag just nu ser tillbaka på det som en rätt långtråkig festival. Men hur som helst, jag älskar det faktum att man kan komma närmare sina vänner på läger och festivaler, jag älskar det faktum att jag fick kramas och älskas och älska tillbaka. Jag älskar också det faktum att det är över nu och att jag kan få smälta det ett tag, tills det är dags igen. Jag vill ha tid att tacka Gud för allt gott här i världen, som jag så ofta blundar för. Gud är god, och det är jag väldigt glad för.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter hur bra som helst... Du hör att jag har blandade känslor, halvt glad att jag inte åkte för jag var (är) sjuk och trött och alltsammans, halvt massa besviken. Geh. Det blir nog fint!

2009-08-10 @ 12:34:38
URL: http://bjurdell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0