Tacka herren ty han är god.

Idag är nog lovsångernas dag tror jag, framförallt de lovsånger som handlar om att man ska tacka herren för allt bra han gör (alltså inte de lovsånger som bara handlar om Guds kärlek eller att Gud är stor). Min mp3 har slumpat fram sånna låtar hela dagen.

Dessutom har jag en live-inspelning av Skillets låt Jesus Be Glorified (som inte finns utlagd på youtube så ni får en annan version av samma låt)

I slutet av den säger han (sångaren, som för övrigt har typ den finaste röst jag någonsin har hört) att han ska läsa något från Bibeln, 1 Chronicles 16:8 (1 Krön 16:8) "Tacka Herren, åkalla honom, berätta för folken om hans verk! ". Sen pratar han lite om att vi inte kommer kunna lära känna Gud ordentligt förrens vi vet hur vi man tillber (jag kom inte på ett vettigare sätt att översätta worship..) honom.

Tyvärr så tror jag att det är där någonstans jag har fastnat. Det där med att verkligen ära Gud, på det sätt jag borde, det händer liksom inte. Det är nog därför jag vill åka på läger också, för att jag vet att jag mår bra av det, och av någon anledning så verkar det som att man inte kan få göra sånt här hemma ^^.

Jag vet inte vad jag säger, att jag också vill vara andlig (jag hatar att använda ordet andlig, men det kändes rätt just nu.. vilket skrämmer skiten ur mig men men..). Jag vet inte.

Slänger upp en bön sen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0