Att finna trygghet i Gud.

Satt och bläddrade i lite forum på helgon. Konstaterade att jag aldrig kommer sluta förundras över Tomas förmåga att få mig att tro på honom.
Printscreenade vad han hade skrivit, men just nu kan jag inte infoga en bild, så synd för mig.

Diskussionen handlade i alla fall om bokstavliga påbud. Alltså, ska man tolka det som står i GT rakt av typ om en man ligger med en annan man som man ligger med en kvinna ska han straffas med döden (ungefär, orkade inte slå upp det..) eller om det bara var trams att man faktiskt skulle dö av det.

En brud skrev att "står det verkligen så? i den svenska också? iofs har jag läst vissa andra otrevligheter i den så jag är väl inte helt förvånad. bibeln är läskig. "
Tomas svarade "ja, den svenska bibelöversättningens versioner av de bibelverserna är snarlika - fast förstås på svenska ;) "
Hon skrev "ibland kan jag inte förstå hur folk kan finna trygghet i kristendomen."
Tomas skrev "ungefär lika ofta har jag svårt att förstå hur folk kan finna trygghet utan den."

Burn liksom. Seriöst. Jag har inte tänkt på det på det sättet på väldigt länge. Men det är väldigt sant när han säger det. Jag har bara varit ages från Gud och haft svårt att se det på det sättet. Men det ger en viss trygghet att veta trots alla fel som jag gör (som jag av någon anledning verkar skrika ut till er hela tiden.) så har Gud redan förlåtit mig. Jag är fri. Oavsett vad jag gör. Det är ganska lugnande. Det gör mig ganska trygg just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0