Kommentarer som får en att le.

På mitt föregående inlägg så fick jag en kommentar från en Marcus som tyckte att nu kunde han gå ur svenska kyrkan eftersom vi tydligen är totalt hjärntvättade. Efter det så följde en, betydligt längre, kommentar från Tomas där man kunde ana lite bitterhet men framförallt så kändes det som att Tomas gjorde mos av varenda litet ord i Marcus tidigare kommentar, något jag hade tänkt göra så fort jag hade läst kommentaren, om jag inte hade läst Tomas kommentar först that is. Så jag hänvisar därför Marcus till Tomas kommentar och bekräftar Tomas påstående om att jag inte är med i svk med att jag inte har bestämt mig för hur jag ska göra på den fronten, det kan tänkas att jag och Mikko vill gifta oss i en av svks kyrkor, vilket skulle bli oekonomiskt och krångligt om jag har gått ur svk eftersom han aldrig har varit med där (han är finsk, remember?). Men ja, senast efter mitt och Mikkos bröllop så kommer jag att gå ur svenska kyrkan och tills dess tänker jag inte engagera mig mer än att jag tänker rösta i kyrkovalet på något som verkar vettigt (det är låååång tid kvar, jag har inte satt mig in i det än..).

Hur som helst så är det sånt där som får mig att le. Folk som tar sina viktiga beslut efter att ha läst en text om hur jag reflekterar över huruvida det svenska folket på typ 1100-1500talen förstod vad en kamel är. Och ja Tomas, jag reflekterade också över det där med att Bibeln var på latin och sådär. Men säg om vi tar oss till 1550-talet då, förstod de vad prästen pratade om då när han pratade om kameler?

Kommentarer
Postat av: ingefrid

Hej! Gillar din blogg och känner igen mig i mycket. Kepp up the good work!

2009-07-13 @ 11:14:10
URL: http://ingefrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0