Skapelsen - hur människor blir till, homosexualitet och är Jesus egentligen död?

Jag tror att Gud skapar varje enskild individ med en plan och en tanke. Och ja, jag tror att det är han som ser till att ägget blir befruktat med just den där sperman och ja, jag tror att det är Gud som ser till så att fostret växer till sig på rätt sätt etc. Det är Gud hela vägen, han ser till att människan blir precis som hon ska vara. Det är ett mirakel i sig. Jag menar, det är inte direkt lätt att få det att bli som det ska. En brud på jobbet som har en bebis på ett halvår sa i fredags att det hade väl inte varit så konstigt om de hade saknat ett finger eller en tå lite då och då, det borde ju vara något man mer eller mindre får räkna med, eller? Det är sånna tankar som får mig mer och mer säker på att Gud finns där, att han fixar saker och ser till så att allt är som det ska vara.

Homosexualitet då. Om man söker på homosexualitet i Bibeln så får man 0 träffar. Bibeln tar inte upp homosexualitet. Vilket gör att jag finner det väldigt intressant att man hävdar att det står i Bibeln att homosexualitet är fel. Jag själv är rätt kluven i frågan, för visst finns det ställen i Bibeln där det står att en man ska lämna sin mor och sin far för att gifta sig med en kvinna etc. Men jag har så svårt att tro att Gud skulle bete sig på det sättet. Men det är möjligt, men Gud fördömmer inte kärlek utan i så fall möjligtvis sex vilket är två väldigt olika saker. Nej jag vet inte. Att gifta sig i kyrkan gör man för att få Guds välsignelse, eller för att man ska få ett fint hur att gifta sig i, gör man det för det senare så tycker jag att man är rätt patetisk, men gör man det för Guds välsignelse så ja. Nej jag vet inte vart jag står i den frågan. Helt ärligt, jag gör inte det, ena dagen är jag tvärsäker, nästa dag har jag ingen aning. You caught me on a bad day ;)

Och slutligen Jesus är inte död. Jesus dog, men han uppstod sen, lallade runt på jorden i några dagar, sen drog han till himmelen och började parta med Gud, vilket han har gjort i nästan 2000 år, så nej, Jesus är inte död. Jesus lever tillsammans med Gud och den heliga anden. Han har evigt liv och det kommer alla som följer honom också att få.

Kommentarer
Postat av: Jenny

men de finns ju dem som föds utan att vara friska som tex saknar ett finger och liknade. Men det finns ju dem som föds och kommer leva sitt liv med ett handikapp och utvecklingstörning. I dessa fall har de hänt något hos modern eller under födseln. Har gud gjort fel här?

2009-07-07 @ 11:54:36
URL: http://fulanka.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du är varmt välkommen till min blogg där jag nu har börjat sälja bloggdesigner till förmån av barncancerfonden. Alla pengarna som jag får in sätts in på ett insamlingskonto jag har gjort som heter Designer för en god gärning. Ingening går till mig, utan allt går till barncancerfonden just för att jag vill försöka göra världen till en bättre plats och få alla världens cancersjuka barn att få en liten glimt av hopp. Hör gärna av dig om du är intresserad. Jag är ledsen för reklamen, men det här är för en god sak, så även om det är pinsamt för mig att skicka runt reklam så är det värt det eftersom att allting går till barncancerfonden. Tack.



Med vänliga hälsningar Sanna Jacobsson - Designer för en god gärning

2009-07-07 @ 16:52:02
URL: http://winterbirth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0