Svar till Jenny (den här gången handlar det om evolutionsteorin och vart jag ser bevis på Guds existens)

Jenny skrev: "Varför tror du att Gud finns? Var ser du bevisen? Tror du inte på Charles darwins teori? Visst har den sina brister med det finns inget bevis på att Gud har skapat världen, naturen, djur och människor. Den där marcus är min pojkvän, han använde sig av mitt bloggnamn så att du kunde svara honom."

Jag tror att Gud finns för att jag har sett bevisen. Jag har sett så pass mycket bevis att det vore korkat att inte tro på honom. Men visst, om någon lyckas motbevisa allt jag har sett så kommer jag naturligtvis att sluta tro på honom, but I doubt.. Hur som helst, vi kan börja med hur jag egentligen blev kristen. Det började på ett läger där jag och en tjej var ute och gick, när vi var på väg tillbaka börjde det regna, men istället för att fortsätta gå så föll hon ner på knä i en lerpöl på volleybollplanen, sen började hon be. Jag antar att jag gjorde ungefär samma sak, för helt plötsligt stod jag på knä i lerpölen och bad jag också. Eftersom jag hade försökt få se Gud i nästan en hel vecka så började jag bli lite frustrerad, vad var det alla andra på det där lägret såg som inte jag såg? Så jag sa till Gud att om han fanns så skulle det sluta regna. Det kom inte en enda liten vattendroppe efter att jag sa det. Sen sa jag att om han fanns så skulle jag inte få några fläckar på mina byxor (jag stod på knä i en lerpöl, det är klart att jag skulle få fläckar på byxorna liksom) och när vi kom in sen så såg jag att jag inte hade några fläckar på mina byxor. Det var bevis nog för mig, jag behövde inte mer, det var inte en slump att det slutade regnar PRECIS då och det var inte en slump att mina byxor, som jag när jag satt i lerpölen kände var våta av lera, inte fick en enda fläck på sig.

Mer bevis, jag var i Ukraina på en missionsresa och bad för en tjej som hade jätteont i magen (vi pratar att hennes kompisar fick bära henne till oss) och efter att jag hade bett för henne så hade hon inte ont längre. På vägen hem från den där resan så skulle vi i passkontrollen lämna en lapp vi fick vid inresan (en visum-liknande lapp typ), vilket gick finfint, ända tills en kille inte hittade sin lapp. Vi letade igenom hela hans packning utan att hitta den, men vi hittade en gammal lapp som han skrev fel på och gav kontrollanterna den medan vi fortsatte leta, den hade ingen stämpel på sig så vi trodde inte att den skulle bli godkänd. När vi hade letat en stund utan lycka så sa en av tjejerna "Gud, skapa en lapp som inte finns" och jag tänkte för mig själv "Gud, jag tänker inte vara kvar i ukraina för resten av mitt liv. Ta oss hem", när vi tittar på hans packning (som nu ligger utslängd över halva bussen) så ser vi lappen, längst upp, den var INTE där innan det vet vi för jag hade tagit kort på högen precis innan och det finns ingen lapp där. Ungefär samtidigt så godkände kontrollanterna hans felaktiga lapp och vi fick åka.

Jag orkar inte skriva mer just nu, men jag kan säkert åstakomma mer om det skulle vara så.

Vad det beträffar Darwin och evolutionsteorin så tror jag på mikro, men inte makro. Jag tror att det skapas nya raser av t ex hundar, men jag tror inte att det skapas nya arter. Det finns dessutom en väldigt enkel förklaring på varför jag tror som jag gör, det finns forskare som har bevisat att makroevolution inte är möjligt och i och med det så känns det rätt korkat att tro på det. Jag tänker tro att Gud skapade världen på okänt sätt tills den dagen då någon kommer och bevisar för mig att "nej, Gud kan omöjligt ha skapat jorden för att xx,yy,zz" och faktiskt övertyga mig, tro mig, folk har försökt, men jag vet vad jag tror på om det blir svårt att ta det ifrån mig..

Kommentarer
Postat av: Jenny

men menar du att gud trollade fram en lapp?

2009-07-14 @ 15:45:12
URL: http://fulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0