Betygen har kommit ... och hur Gud påverkar betygen.

Jag ville egentligen inte gå ut med mina betyg innan jag faktiskt hade det på papper, men nu har jag det på papper så här kommer de:

Programhantering  - MVG
Programmering A - MVG
Webbdesign - VG
Engelska A - VG
Engelska B - MVG
Estetisk verksamhet - MVG
Företagsekonomi A - MVG
Fysik A - MVG
Grafisk Kommunikation A - MVG
Historia A - MVG
Näthandel A - MVG
Idrott och hälsa A - G
Matematik A - MVG
Matematik B - MVG
Matematik C - MVG
Naturkunskap A - MVG
Programmering B (Java) - MVG
Svenska A - MVG
Teknik, människa och samhälle - MVG
Teknikutveckling och företagende - MVG

Ja, jag vet, jag har bra betyg etc. Jag gör inte det här för att skryta, för det behöver jag inte. Jag gör det här för att jag vill påpeka för mig själv att jag är duktig, jag har åstakommit mer än jag hade förväntat mig av mig själv i år. Bara det är väl något att vara stolt över?

Hur som helst så skrev jag ju som sagt inte det här för att skryta, utan jag skrev det av en anledning. Jag skrev det av den enkla anledningen att jag vill förklara vad som fick mig att lyckas med det. Anledningen till att jag fick bättre betyg än jag själv hade förväntat mig är att jag helt enkelt började alla kurser med målsättningen att jag skulle göra mitt bästa och att jag skulle se till att jag hade roligt under tiden. Och det hade jag. Sen gjorde jag en viktig sak till, jag såg till att ha tid för Gud. Nu tycker ni att jag är jättefånig, men jag har två saker jag kan göra när jag blir stressad över skolarbetet. Antingen så skiter jag i det, vilket är det dåliga alternativet, för då blir det inte gjort och det slutar bara med att jag får problem. Det andra är att jag helt enkelt sätter mig och ber en stund. Något i stil med "Gud, jag måste göra det här för att lärarna ska bli nöjda med mig. Hjälp mig koncentrera mig, jag behöver verkligen det här, det vet du. Herre jag ber dig, se till att jag får arbetet gjort i din ära. Amen" Mer än det brukar inte krävas, sen brukar det lösa sig.

Bönen i fråga är en av anledningarna till att jag ofta skriver om tro i mina uppsatser. Jag vill göra mitt skolarbete i Guds ära och hur gör man det bättre än genom att skriva om honom? It just makes sence, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0