Att älska människor.

Att älska människor i min omgivning är inte riktigt min grej tyvärr.. Det borde vara det, man ska älska sina medmänniskor, det står i Bibeln.. Ibland gör det mig arg, som på bussen förut, men jag hann inte riktigt reflektera över min egen irritation då för att Mikko ringde precis då. Så jag tänkte reflektera lite nu istället..

Det gick av en snubbe från bussen och jag antar att det är mina fördomar som gör det, men varje gång jag ser honom så tänker jag att det måste vara något fel på honom. Och nu pratar vi om en helt vanlig kille på bussen liksom. Det här är ett problem för mig, för man mår inte bra av att vara elak mot folk.. Ingen gör det, det kan jag garantera.

Jag vet inte vad jag försöker säga, att det är nyttigt att älska sina medmänniskor kanske, eller att jag borde försöka mer, eller så hade jag helt enkelt ingen poäng utan ville bara skriva av mig.. Jag tror mest på det sista alternativet..

Jag borde be..

Kommentarer
Postat av: F

Dina tankar är väl naturliga?

Sedan går det väl att mäta elakhet? Att tänka en sak som inte påverkar någon negativt (eftersom han inte vet om det?) - skadar ju ingen, så varför vore det fel?

2009-03-15 @ 01:02:15
URL: http://quarflam.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0