Ett rätt lyckat läkarbesök.

Läkarbesöket gick rätt bra, det var sjukt mycket folk där (fick stå 20 minuter i kö för att anmäla mig), jag kom in i undersökningsrummet vid 10:40 och läkaren kom typ 11:20, men bortsett från det så gick det bra.

Vi pratade lite och konstaterade att det lät mer som om det var bröstkorgen jag har fel på än magen. Vi pratade lite om tidigare skador och när jag rabblade upp alla benbrott jag har gjort i mina dar (4-5st) så tyckte han att jag kanske hade knäckt ett revben och att det i så fall inte hade läkt ordentligt. Lät troligt tyckte jag, för med lite för låg bentäthet så kan man tydligen göra sånt bara av att hosta eller nysa. Så nu ska jag på bentäthetstest på KSS (jag har försökt få göra ett sånt sen innan jag bröt knäet så det är allt på tiden!) om 2-3 veckor och troligtvis så kommer jag få träffa en ortoped också för att reda ut det här ordentligt.

Jag blir så glad av läkare som faktiskt bryr sig om hur det går för patienterna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0