Varför jag vill att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan (svar till Jenny).

Jag misstänkte att folk skulle reagera ungefär som du gjorde. Men det är faktiskt inte en mänsklig rättighet att man ska få gifta sig i kyrkan. Folk som gifter sig i kyrkan bara för att kyrkan är en fin byggnad borde inte heller få gifta sig där. Att man gifter sig i kyrkan har att göra med att man faktiskt tror på Gud, varför skulle någon som inte ens tror att Gud existerar vilja ha hans välsignelse? Och hur kan det vara en mänsklig rättighet att få den över sitt förhållande?

Jag har en vän som är bisexuell och kristen, när vi diskuterade det här för ett tag sen så konstaterade hon att hon inte tror att hon skulle vilja gifta sig i kyrkan om hon skulle gifta sig med en tjej, just för att det inte är rätt. Den dagen någon kan visa mig ett bibelord som faktiskt tyder på att Gud välsignar homosexualitet så kommer jag gladeligen att tro på det, men än så länge så har jag inte hört någon som faktiskt har kunnat visa mig ett sånt bibelord. Jag har däremot sett flertalet bibelord som visar på motsatsen.

Det är klart att det inte ska heta olika eller innebära olika saker beroende på vem man gifter sig med, men att faktiskt gifta sig i kyrkan är ingen mänsklig rättighet.

Kommentarer
Postat av: Jenny

klart det är en mänskligrättighet.. för alla människor är lila mycket värda, man ska ha samma rättigheter...alltså är det en orättvisa att homosexuella inte får gifta sig i kyrkan. Okej man gifter sig i kyrkan på grund av att man tror på gud, man vill ha hans vägsingelse...de fattar ja...men folk gifter sig i kyrkan även för att de tkr att de är är fint...de kanske inte tror på gud. Varför ska de då gifta sig i kyrkan utan sin tro och inte de ex lesbiska som tror på gud?...

2009-10-18 @ 23:21:45
URL: http://fulanka.blogg.se/
Postat av: Anonym

de betyder bara att gud INTE är god o han älskar inte alla människor

2009-10-19 @ 19:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0