Hur bloggämnena rinner ut i sanden eller hur det egentligen står till med förvirringen i Weros hjärna...

Jag kommer på massor av saker att blogga om, viktiga saker, saker som handlar om Gud. Men det bara försvinner, det är soma tt så fort jag får upp rutan med Nytt inlägg så dras allt ifrån mig och kvar blir minnet av att jag en gång hade något bra att skriva om. Sedan skriver jag om hur jag inte har någonting att skriva om istället.

Ibland funderar jag på om jag egentligen gör det här för att jag vill eller för att jag "borde" - troligtvis gör jag det för att jag vill, men ibland känns det rätt påtvingat. Som nu, jag har inte skrivit något vettigt på evigheter och det ligger liksom och gnager i bakhuvudet på mig.

En vettig sak har jag dock att skriva om, mitt, Miljas och Stinas projektarbete. Det är ju inte igång på "riktigt" än, vi har ingen projektplan och sådär, men what the heck liksom, jag springer runt och funderar databas mest hela tiden. Förresten så måste jag fråga Milja och Stina hur vi ska göra med kategorierna, om vi vill ha tydliga kategorier eller om vi vill ha typ som Johanna har i sin blogg. Sånt måste liksom bestämmas typ nu eftersom det ändrar hur databasen ska se ut. På sätt och vis så tror jag allt att det där med databaser är lite min grej, men samtidigt så ryser jag bara jag tänker på php och på webprogrammering. Det är som att det skriker i mig att "NEJ DU SKA INTE GÖRA DET HÄR!" - fast å andra sidan så skriker en annan del av mig att webdesignen var en av de roligaste kurserna jag har läst än så länge på gymnasiet. Snacka om att vara förvirrad. Jag borde sluta tänka, sluta tanka och istället bara göra.

Nu ska jag spela lite innan det är dags att gå till bussen.

Kommentarer
Postat av: Johanna Rhona

Ha ett block med dig och skriv ner dina idéer så fort du bara kan! ^__^

Och taggar/etiketter äger lätt mesiga kategorier :)

2009-09-02 @ 12:46:42
URL: http://bjurdell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0