Mannen på busshållsplatsen eller den förbjudna konversationen.

Igår mådde jag verkligen inte alls bra, jag gick på matten på morgonen, hade  mitt utvecklingssamtal och sen drog jag hem. Jag åkte hem till mamma och hämtade mitt nya bankkort, gick till banken och registrerade det sen gick jag in på ICA och handlade lite, sen gick jag till bussen. Det var 20 minuter kvar tills bussen skulle gå, lite lagom segt. Dessutom satt det en gubbe på bänken i busskuren, jag gillar verkligen inte att sitta bredvid främmande människor på busshållsplatsen, just för att det som hände igår kan hända. Men 20 minuter ville jag inte stå där, så jag satte mig bredvid honom i alla fall.

Det dröjde inte lång tid innan han gjorde det mest osvenska man skulle kunna göra, han började prata med mig. Jag hatar att prata med främlingar på busshållsplatsen - hade jag fått som jag ville skulle det vara olagligt. Hur som helst, han pratade om allt möjligt, tvingade mig att titta på en hög vykort han skulle skicka, pratade om Bowling tävlingen han hade varit med i osv. Jag var artig och svarade. Men helt ärligt, det är så påfrestande att kallprata med främlingar :/

Svenskar brukar generellt sett inte prata med varandra på busshållsplatsen, men göteborgare kanske inte räknas in i kategorin Svenskar (han var från Göteborg)? Jag vet inte varför det är så, för att vi är ett väldigt isolerat folk? Att vi har svårt för att vara sociala med främmande människor etc.?

I give up, nu vet ni i alla fall att en främmande snubbe pratade med mig på bussen och jag tyckte att det var obehagligt..

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är ju otroooooligt patetisk!

2009-09-26 @ 11:30:35
Postat av: t

jag säger bara en sak: xkcd!



http://xkcd.com/642/

2009-09-28 @ 22:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0