Winnerbäck, bön och små frågor...

Jag plockade fram Lars Winnerbäck förra helgen och det är ett säkert vårtecken, att man blir varm av solen när man går till skolan är ett annat sånt. Det gör mig sjukt glad. Nu väntar jag bara på att de ska köpa in glass till cafeterian i skolan igen :D

Men det var inte det jag tänkte fokusera det här inlägget på. Tommy ställde en liten fråga förut  - "stör det dig  att vi har lite olika trosuppfattning och uppfattning om gud?". Jag kan inte påstå att det stör mig, jag har tänkt på det, jag har bett för det och jag har försökt se ett problem i det, men jag lyckas inte. Det stör mig inte, snarare tvärtom än så länge, jag kan inte sätta fingret på det, det var inte som att det faktum att jag och Mikko hade samma syn på tron och Gud var något negativt - men just nu vill jag inte ha det, kanske för att det faktum att jag inte kände att det var jätteviktigt att prata massor om tro med Mikko hela tiden som gjorde att det blev som det blev (nu låter Mikko som världens dummaste människa - och det är inte alls så jag menar, jag förstår precis vad han menade, vi hade inte fokus på Gud, vilket vi borde ha haft) och jag vill inte hamna i den situationen igen och eftersom jag inte tycker att Gud protesterar så tänker jag se till att ta det här dit det kommer.

Jag är fruktansvärt glad för att jag och Tommy faktiskt kan prata om det ändå dock, för förr eller senare så kommer jag trots allt behöva prata om det. Eller om något annat - och då är det en fördel att veta hur man gör. Faktum är att det finns en väldigt stor skillnad den här gången jämfört med mina tidigare förhållanden, det här är en kille jag faktiskt kände sen tidigare, vi vet redan hur man umgås och vi vet grundläggande saker om varandra, vilket är en av de viktigaste sakerna jag har insett att jag tror är en fördel för att det ska kunna fungera.

Vad jag egentligen ville få fram genom det där vet jag inte? Det var lite reflektioner från Wero såhär på tisdagskvällen, nu ska jag stänga av musiken och lägga mig i sängen och titta på veckans avsnitt av The Big Bang Theory tror jag, eller How I Met Your Mother - jag har inte riktigt bestämt mig än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0