En bra tisdag och reflektioner över bön.

Idag blev en bra dag, kanske för att gårdagen sög, kanske för att jag vaknade i morse och sa till mig själv att idag skulle bli en bra dag.

Dagen var bra för att jag inte hade några lektioner i skolan utan bara en friends-grej. Den var bra för att jag fick mitt smink som jag hade beställt. Den var bra för att jag fick ett grytunderlägg och lite köksredskap av farmor. Den blev ännu bättre när jag fick 500kr av farmor. När jag kom hem så fick jag spaghetti och köttfärssås (med ananas i <3). Jag fick slappa framför datorn resten av kvällen. På det stora hela: Idag var en väldigt bra dag.

Imorgon hoppas jag på en lika bra dag, men först vill jag reflektera över bön. Igårkväll när jag skulle sova, klockan var ungefär halv ett, så låg jag och vände och vred på mig och det gick verkligen inte att somna. Jag funderade en stund på vad det var jag inte hade gjort, som kunde få det att kännas fel. Det enda jag inte hade gjort var att be tillsammans med Mikko, vilket vi brukar göra på kvällarna när vi är tillsammans. Men det där med att be i telefon är inte riktigt hans grej och jag vet inte om det är min grej heller. Så jag gjorde det enda jag kunde göra, jag låtsades att han var där med mig och bad tillsammans med mig - det gjorde mig alldeles varm och mysig. Även om han fortfarande inte vet om det nu när jag skriver det så tror jag att det var en väldigt bra sak att göra. Jag menar, både jag och Gud var medvetna om att Mikko inte var där, men det var ändå en viss trygghet - det ger en känsla av närhet att be tillsammans med någon, det ger ett djup i en relation som jag aldrig har varit med om annars. Vad säger ni? Är jag jättefånig?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag brukar kommentera dina inlägg när du skriver om din tro. Jag har aldrig menat något elakt eller ned kränkande, ber i så fall nu om ursäkt om du har kränkt dig kränkt på något vis. Grejen är den är att jag har intresse för religion,kultur och tro. Jag är inte troende, kan på sätt och vis kalla mig ateist. Trots detta har jag ett stort intresse för det andra som människor tror på. Jag respekterar deras tro och vill lära mig mera, vad ni ser och känner. Håller på att studera till relgionslärare, min andra termin på universitetet, därav vissa frågor jag brukar ställa dig. Är det okej om jag ibland skulle påpeka, refliktera över det du skriver, ställa frågor, men också få reagera på mitt sätt och kunna diskutera med dig och argumentera för det jag tror och du det du tror på? Detta skulle vara lärorikt för mig tror jag: MVH Jenny ( FulAnkablogg.se ) Ha det bra :)

2010-02-09 @ 23:34:21
URL: http://fulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0