Instinkter och medfödda reflexer.

Satt och tänkte lite på instinkter och medfödda reflexer förut, så som att vi äter när vi är hungriga, vi skyddar huvudet om det verkar vara något som kommer skada huvudet, vi blundar om det låter högt etc.

Det är sånt som får mig att tro att det måste finnas en gud, en kärleksfull gud. Den Gud jag tror på. Jag menar - hur förklarar man annars på ett logiskt sätt att vi från födseln vet precis hur vi ska göra i vissa situationer? Det går liksom inte ihop i min hjärna...

Jag kan inte påstå att jag har något mer att tillägga på den punkten - det var mer en allmän fråga till alla er som säger er tro på vetenskapen fullt ut - är det inte dags att förklara instinkterna och reflexerna? På samma sätt som det är dags att förklara tankar, medvetande och nära döden-upplevelser?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0