Jag fattar inte.

Jag fattar inte hur vissa människor lever sina liv - som att ingenting man gör får konsekvenser och som att man kan göra precis vad som helst när som helst?

Vi pratar alltså om människor som är i alla fall ett par år äldre än mig och som beter sig som om de inte behöver ta ansvar för en enda av sina handlingar - samtidigt som de definitivt inte behöver bry sig om framtiden. Varför skulle de bry sig om hur de ska betala räkningarna i slutet på månaden? De kan ju supa skallen av sig nu istället. Jobb? Det är onödigt - man kan ju alltid leva på bidrag.

Nej - helt ärligt, hur dåligt jag än mår av att säga det så är jag trött på bidrags-Sverige. Jag är trött på att folk ska kunna ligga och lata sig hela dagarna och fortfarande kunna må bra med sig själva. Ska man ha sitt soc.-bidrag så får man i alla fall se till att anstränga sig. Nu är Wero förbannad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0