Världens bästa människa? Troligtvis.

Jag hatar människor som skryter om hur bra de är - det är inte därför jag skriver det här inlägget. Jag skriver det här inlägget för att jag vill påminna mig själv om det här de dagar det känns precis tvärtom.

Idag fick jag iväg 14,5 orders på jobbet - det är personligt rekord och vi ska ha 9 för att bli "gröna". Jag är asnöjd. Dessutom - som om det inte vore nog, så lyckades jag muntra upp en förbannad Tommy på min första rast, jag var grön innan lunch och sålde saker jag annars har skitsvårt för att faktiskt sälja.

Tommy är dessutom snart på väg hit - han är här strax efter halv gissar jag - jag har hans tvätt i tvättmaskinen och en kladdkaka i ugnen, jag känner mig som världens bästa flickvän och trots att jag är PMS:ig och dum så lyckas jag göra honom glad.

Jag älskar mig själv idag, jag älskar alla andra när de är sånna här, jag älskar när det går bra för folk, jag älskar glada människor, jag älskar människor som är stolta över sin prestation oavsett hur bra de har lyckats. Jag önskar att alla fick känna såhär. Det är vad jag tänker jobba för att se i världen.

Folk - ni förtjänar att må såhär bra allihop. Jämt. Ni äger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0