I want your passion.

Jag var på Tommys fotbollsmatch förut, eller ja, Tommy spelar inte fotboll längre - han är fotbollstränare - och hans P12:or spelade match. Jag kan inte säga mer än att "I want your passion" - jag vill ha ditt engagemang, din kärlek och din passion. Jag vill brinna för något, jag vill att den där elden ska brinna i mina ögon också.

För den som inte fattade det så var jag på Tommys P12:ors fotbollsmatch förut och jag har aldrig sett Tommy så engagerad - folk som har träffat Tommy vet att han vanligtvis är en rätt så taggad människa som är rätt på vad det gäller det mesta, men det här var extremt. Och jag är så avundsjuk - jag vill också brinna för något. Jag tror inte att jag har möjligheten att älska något så djupt och passionerat - men vad vet jag? Jag kanske också har en passion djupt inom mig - bara det att jag inte vet vad den gäller?

Jag tänker lite och konstaterar att jag nog inte har några större passioner - jag brinner inte för något speciellt mycket, jag tycker om saker, men det är bra där, jag tycker om bra filmer, jag tycker om formel 1, jag tycker om programmering och jag tycker om robotar. Robotarna är väl det närmaste jag kommer att älska något av det - men det är allt en bit kvar där också. Jag kanske helt enkelt inte har någon passion? Jag kanske är en sån där människa som går igenom hela livet utan att egentligen brinna för något?

Allt jag kan säga är att jag vill ha Tommys passion för fotbollen - eller i alla fall hälften av hans passion - bara för att veta hur det känns att verkligen brinna för någonting.


Kommentarer
Postat av: Tiduas / Peter

Robotkärlek - Super Robot Taisen. Enda du behöver för älska robotar! :D



Bokkärlek - Umineko. Enda du behöver läsa i ditt liv.



SEN KAN DINA ÖGON BRINNA LIKA HÅRT! :D

2010-06-10 @ 01:11:48
Postat av: lillblondin

Sv, Haha jasså, fan vad kul ;D

2010-06-10 @ 01:37:43
URL: http://againstallodds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0