IT, IT, IT programmerar.

Jag sitter på jobbet, det är fredag, klockan är 14:09 och jag har sjukt tråkigt. Gissningsvis så kommer jag inte få iväg det här inlägget förrän vid rasten sen, klockan 16. Men det är ju värt ett försök att skriva lite på det nu i alla fall.

Jag sitter och nynnar lite på IT, IT, IT programmerar (den IT-anpassade versionen av valfritt-annat-program dominerar). Jag sitter  nämligen och tittar ut lite genom fönstret - och här nedanför så gick kortegen för två veckor sedan. Det är helt sjukt vad som kan hända på två veckor. Jag har sökt jobb, fått jobb,  tackat nej till jobb, fått nytt jobberbjudande, tackat ja till jobb, ägt på jobbet och nu har jag blivit förkyld >.< Det suger riktigt hårt tyvärr - men det är ju i alla fall helg snart som sagt.

I alla fall, IT, IT, IT programmerar. Jag saknar IT - massor. Jag fattar inte hur man kan sakna något så mycket efter bara två veckor. Jag träffade dessutom systrarna senast i lördags, några av dem träffade jag senast i onsdags. Men ändå saknar jag det. Jag saknar de svarta sofforna i cafeterian, jag saknar kockens catering och jag saknar världens bästa lärare.

Det är liksom slut på riktigt nu och det känns så skumt. Det här är verkligheten - ett arbete med världens utsikt, ett headset och otrevliga människor i telefon. Att inte känna någon och att behöva ta alla de där initiativen som man egentligen hatar.

Dessutom har jag bara fått iväg 4 orders idag, det innebär att jag har 5 kvar innan jag är grön - något jag i och för sig inte behöver bli - men det skulle ju kännas bättre om man blev godkänd liksom. Men just nu bryr jag mig inte - jag vill bara hem, ta helg och åka hem och lägga mig i sängen och sova. Det vore så fruktansvärt skönt att lägga sig i sängen och bara sova. Sova bort helvetesförkylningen >.<

Nästa vecka då - folk verkar vara borta, Tommy kommer inte hem förrän på onsdag och ja - Wero ska jobba antar jag - sen är det ju midsommar på fredag = LEDIG! Nästa vecka ger alltså riktigt dåligt betalt, måndag - onsdag med OB och sen torsdag som en fredag (9:30-18) och sedan är det låååång helg. Med Tommy-boy.

Jag saknar den pojken alldeles för mycket och så har jag tittat lite på lägenheter och jag känner liksom att jag måste prata med honom om det och se vad han tycker - för det är dessvärre dags för oss att bestämma oss snart om vi ska bo ihop eller inte. Även om min hjärna har lite svårt att förstå varför vi inte skulle göra det.

Nu ordbajsar jag bara om lite allt möjligt känner jag, men det kanske är nyttigt. Jag känner mig produktivare så än när jag jobbar - men det har faktiskt tagit mig en och en halv timme att skriva det här inlägget och jag har fått iväg ytterligare en order  under tiden. Det känns rätt bra, och så fick jag nästan iväg en förut. Två till nu innan jag går hem, sen är jag nöjd - då är jag liksom ikapp gårdagen i alla fall och har totalt fått iväg 26 ordrar. Det är helt klart godkänt på första veckan, även om jag skulle föredra att ligga på runt 30...


Kommentarer
Postat av: Tiduas / Peter

Äger att du lyckas få sålt en hel del ordrar ändå Wero! ;)

2010-06-18 @ 16:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0