Jag längtar till julen!

Okej, ärligt talat - jag längtar till julen, jag vet inte varför, det kanske var snön som kom idag, det kanske är det faktum att det är november snart, eller bara att jag längtar efter ledighet. Men blotta tanken på att få köpa lite julsaker, köpa adventsljusstakar och grejer gör mig alldeles varm inuti - jag vill mysa med julgodis och julskinka, äta risgrynsgröt och tunnbrödsmackor, umgås med familjen och bara mysa.

Jag vill lyssna på julmusik och ha adventsljusstakar i fönstren - nu.Nu.NU.

Men det är mycket som ska göras innan dess, tentor, inlämningar och grejer - Men det löser sig, första kursen är snart klar i alla fall, alltid något :D Bara tre kvar den här terminen >.<

I alla fall - jul, folk firar jul väldigt olika har jag tänkt på, i en del familjer är det inte så viktigt, i vår familj får man inte använda datorn på hela julhelgen etc.

Men i år vet jag ju faktiskt inte hur det blir med jul, vi ska ju hem naturligtvis - men vi har ju inte bestämt vart vi ska vara när och sådär - det samma gäller nyår - vad gör man egentligen på nyår? Jag har aldrig riktigt fattat nyår, så vad gör man? Vad brukar ni göra på nyår?

Kommentarer
Postat av: R

sitta och äta god mat och vänta till tolvslaget då man tittar på alla fyrverkerier är väl vad vi själva brukar göra.

2010-10-25 @ 13:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0