Matintresset

Det utlovade matinlägget, publiceras lördag 23/10-2010 klockan 13:00 - för det har jag bestämt! Jag tycker helt ärligt att tidsinställning är awesome av flera anledningar!

I alla fall - matintresset har alltid funnits där - men matnörden i mig vaknade för inte så länge sen, det var faktiskt just Masterchef Australia och orginal Masterchef (från Storbritannien) som fick den där nörden i mig att vakna. Jag har lärt mig allt möjligt, från chokladfondanter till steak Diane. En chokladfondant för den som undrar är en chokladkaka som ser ut ungefär som en muffins, har samma konsistens på utsidan, men när man tar sönder den så är insidan fortfarande som smet - awesome efterrätt!

En steak Diane å andra sidan är en stek som tillagas på ett speciellt sätt (steks och flamberas sedan) och kryddas med vitlök och peppar. Dessutom måste den serveras med en sås som måste innehålla Worcestershire sauce för att den ska få bli en riktig steak Diane. Rent spontant så funderar jag på att anmäla mig till ett matlagningsprogram snart, det gör mig helt ärligt väldigt glad att laga mat - det går mig att koppla av och det får mig att bli väldigt lugn!

Jag vet inte vad jag ska skriva mer egentligen - utom att Masterchef är ett grymt program, det ger amatörkockar chansen att få ge ut egna kokböcker, öppna restaurang etc. Totally awesome, och jag lovar att om det kommer till Sverige så kommer jag att söka!


Kommentarer
Postat av: Jannike

Du kan söka till halv 8 hos mig ;)

Och nån dag ska du göra den chokladfondant till mig!! :D

2010-10-23 @ 13:44:33
URL: http://peachie.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0