Tatueringen!

Jag låg och tänkte lite inatt efter att jag hade pratat med en av Tommys vänner (eller ja, hon är väl min vän också men ni fattar) om att hon ska tatuera sig. Jag har under flera år planerat att tatuera in ett bibelord på handleden, vilket jag tror skulle bli jättesnyggt, men det är ett problem med det - bibelordet sammanfattar inte hela min tro och efterhand så har jag blivit mer och mer osäker på placeringen - jag tatuerar mig inte för någon annans skull, poängen är inte att alla andra ska se min tatuering, därför vet jag inte om jag vill ha den på ett så svårdolt ställe och en text skulle inte passa på så många andra ställen är jag rädd.

Men inatt så slog det mig, att en lite mer långsökt lösning, men en grymt mycket coolare sådan - vore att tatuera in en groda. Helt plötsligt blev det en Wero-tatuering, alla kan läsa ett bibelord men jag tror inte att folk kopplar grodan i första taget, i alla fall så gör nog inte första bästa person man träffar det.

Grodan kommer i alla fall från frog, som kommer ifrån F.R.O.G. som jag hade på ett armband tidigare, F.R.O.G. står sedan för Fully Rely On God - vilket är vad min tro egentligen grundar sig på. Jag vet att jag har skrivit det förut - men jag hade armbanden på mig för att hela tiden bli påmind om det - och nu skulle jag ju onekligen bli påmind om det hela tiden. Men vart placerar man en groda? Den frågan kvarstår. Jag vill inte ha den speciellt stor, 3-4 centimeter på höjden max. Vart sätter man sedan den? Förslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0