Svenssonliv med villa, volvo och vovve.

Jag och Tommy var på Liseberg idag, på vägen hem satt jag och läste lite i Kupé. De hade en väldigt intressant artikel som handlade om hur 80 och 90-talisterna strävar efter ett riktigt "svenssonliv" där vi vill gifta oss tidigt, leva i livslång tvåsamhet, skaffa barn tidigt samt ha en hög moral. Vi strävar mer och mer mot "villa, volvo, vovve" snarare än vad våra föräldrar strävade efter i backpacking, tågluffande, att vara obunden etc.

Och helt ärligt så måste jag nog erkänna att såhär i efterhand så verkar det ju som att de av våra föräldrar som inte strävade efter att vara obundna verkar vara de som faktiskt har hållit ihop - så vår generation kanske har kommit på något ändå? Vi kanske är på väg mot vår livslånga tvåsamhet?

Jag kan i alla fall villigt erkänna att jag kände igen mig väldigt mycket i beskrivningen av 90-talisterna, jag vill gifta mig tidigt, leva tillsammans resten av livet och ta rätt beslut.

För tillfället känner jag mig ändå hyffsat "nära" det där målet - jag är trygg i mig själv och i mitt liv - i Tommy och i vad vi har och i hur vårt liv fungerar just nu, vi har ett par olika projekt ihop på g, vi tänkte skaffa en liten kissekatt och sådär - jag tror på oss, jag tror på oss föralltid.

Kommentarer
Postat av: Melinda - mamma till Julia

Jag måste också åka den känner jag, måste måste, hur läskig den än verkar!! xD

Vad mysigt med en liten kissemiss, jag tror också på er!! =)

2011-04-27 @ 21:56:48
URL: http://melindaochjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0