Frieriet.

Jag har egentligen inte förklarat för någon hur Tommy firade till mig - så jag tänkte att jag skulle göra det nu :)

Det började som en helt vanlig lördagsmorgon - han skulle till jobbet medan jag var trött som jag vet inte vad så jag låg kvar i sängen när han gick upp. Han klädde på sig, LÅTSADES äta frukost. För den som undrar så bor vi i en etta med kokvrå, det finns alltså ingenstans att gå och äta frukost utan att jag märker det egentligen - men jag fattade ingenting. Sen pussade han mig hejdå och gick ut. Men åkta han till jobbet? Nej, han åkte till ICA - köpte hem en massa god frukost (vattenmelon, ananas, hallon, blåbär, yoghurt, god juice etc.) - och gissa vad? Sen åkte han till Hemköp för att han inte tyckte att de hade några tillräckligt fina rosor på ICA (problemet med att försöka köpa fina blommor klockan 8 en lördagsmorgon). Sen åkte han hem och ringde på dörren. Jag låg och sov och fick slänga på mig kläder för att kunna öppna. Och där, utanför dörren, så står Tommy, iförd jobbyxor och en kavaj som han hade smugit med ut med en matkasse och en bukett rosor. Förvirringen var total.

Vi satte oss och åt frukost och tittade på Harry Potter and the deathly hallows pt1, och sen säger Tommy "klä på dig något fint, vi ska på äventyr" - sagt och gjort, klänning, smink och hår fixades på mer eller mindre en kvart så att vi kunde åka. Och så åkte vi, till Tidö slott - där vi åt lunch på världshuset, jag åt en av de godaste fläskfiléerna jag någonsin ätit, och det säger inte lite egentligen :) Varpå vi tar en promenad, går upp till leksaksmuséet och tittar in för att ta reda på om det var värt det, men det var inte sånna leksaker som vi ville titta på, så vi struntade i det. Istället gick vi upp till slottet, där vi tänkte gå upp på slottstrappan för att titta lite - men en av guiderna som råkade stå där sa att man fick minsann inte gå in utan guide och vi orkade inte protestera så vi gick därifrån. Vi gick en sväng runt slottet och när vi hade gått ner för en trappa lurar Tommy upp mig för trappan igen med att han vill titta på ett par kanoner som står där uppe. Vi går upp och väl uppe vid slottet igen så tar Tommy av sitt halsband där han har satt fast våra förlovningsringar, han går ner på knä, berättar varför han älskar mig, hur höjdpunkten på varje dag är att få komma hem och pussa på mig och bara umgås och sen frågar han om jag vill gifta mig med honom. Och jag sa inte direkt nej ;)

Vi gick och tittade lite till innan vi satte oss i bilen på väg hem igen. Hemma satt vi och chillade lite innan det blev middags dags, Tommy lagade middag och sen åkte vi in till stan och tittade på sista Harry Potter filmen.

Haha - hur avslutar man ett sånt här inlägg då? Aja, oavsett så vet ni i alla fall hur det gick till nu :) Nu är klockan massor så jag ska gå och steka lite pannkakor till mig och min fästman som kommer hem om ett par timmar :D

Kommentarer
Postat av: Bröllop/Fest & Pyssel

skall bli trevligt att följa era saga

2011-08-07 @ 19:12:11
URL: http://festservice.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0